Feliz ano nuevo!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu Feliz ano nuevo!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

Feliz ano nuevo!!!

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

02 Januari 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Hooooooollaaaaa a todos!!
Que les vayan bien este ano!

Jawel, ik leef nog! Heeel erg veel gereisd de afgelopen tijd en helemaal geen tijd gehad om ook maar op internet te kijken, laat staan een nieuw bericht te plaatsen. Met mij is alles helemaal top, hoop dat het jullie ook allemaal goed gaat!! Hoe hebben jullie oud op nieuw doorgebracht? Iedereen gelukkig? Nog speciale voornemens??

De reis die ik heb ondernomen met mijn ouders was werkelijk ongelooflijk. We vertrokken 16 december naar het einde van de wereld, Ushuaia, en daar hebben we in de korte tijd die we hadden de trein van het einde van de wereld genomen en het nationaal park bezocht. Werkelijk prachtig!!! En het was niet eens zo heel erg koud, hoewel je de ijsbergen vanaf de kust kon zien... haha
18 december zijn we met de auto naar Calafate gereisd (de 500 km chili, niet een stukje weg geasfalteerd, allemaal grind! haha) en jaja, Marly heeft ook zo'n 300 km gereden! Heerlijk weer even achter het stuur.. Aangekomen in Calafate even uitgerust en de volgende dag alweer vroeg op weg naar het nationaal park waar we (voor ons) een waar wereldwonder hebben gezien. Honderden vierkante kilometers ijs!! Jawel, de gletsjer Perito Moreno, te midden van 2 bergruggen in het meer 'Lago argentino' aan de grens met Chili. Ongelooflijk mooi! Echt niet te beschrijven.
Na iets minder dan 2 dagen moesten we alweer op weg naar de 3e bestemming, Puerto Madryn, waar we in plaats van met spijkerbroek en dikke trui lekker in een zomerjurkje rond konden lopen.. :-) Het was heerlijk weer, en de excursie van het eiland 'Peninsula Valdes' was ook ongelooflijk. We hebben de laatste 2 walvissen gezien! (gigantische beesten, maar prachtig!!) De laatste 2, aangezien ze normaal allemaal half december op zoek gaan naar koudere wateren, maar deze baby walvis (het waren een mama en haar baby) was nog niet opgewassen tegen de lange reis, dus moesten ze wat langer blijven. Gelukkig maar voor ons! Verder ook zeeolifanten, zeeleeuwen EN pinguins gezien!
Tja, en na 2 te korte dagen (zoals in alle plaatsen die we hebben aangedaan) was het alweer tijd om terug te gaan naar Buenos Aires. We kwamen hier de 24e aan, zochten snel nog een ander hotel voor mijn ouders en kwamen even tot rust. 's Avonds heeeeeel rustig (mijn ouders en een vriendin) mijn verjaardag gevierd en op tijd alweer naar bed. Kerstmis ook lekker rustig doorgebracht, en heb geprobeerd zo veel mogelijk van de stad aan mijn ouders te laten zien. Ik geloof dat ze het ook allemaal leuk hebben gevonden, ja toch?? haha Nu ik het toch over jullie heb, zijn jullie goed aangekomen de 31e? Hoe was Houston nog??
Nou, toen mijn ouders dus de 29e 's avonds terug naar Nederland vertrokken en ik ze naar het vliegveld had gebracht, was ik helemaal aan het eind van mijn latijn. Ik kwam thuis en kon me niet eens meer bewegen... Ik plofte in de bank en keek de film 'legally blonde' haha, even ECHT niets aan mijn hoofd. Rond 12uur 's avonds kreeg ik dan toch nog haast, aangezien ik mijn tas nog in moest pakken en de volgende dag al om 6u op moest, want we gingen naar het strand! Uiteraard versliep ik me compleet, Rocio belde me om 7.55u wakker en heb me kapot gehaast om op tijd in Retiro te zijn, waar we uiteindelijk wel 2 uur hebben gewacht op onze vertraagde bus.... Grrrr haha :-p
Maar het weekend was geweldig! Heerlijk 2 dagen relaxed in Pinamar, aan de atlantische kust! Heb nog een lekker kleurtje gekregen, en oud op nieuw was heel gezellig, die ik met wel 65 onbekende mensen heb doorgebracht! haha Alle families in Pinamar (grotendeels van Buenos Aires), lid van dezelfde rugby-club.. Beide dagen, 30 en 31 december zijn we uitgegaan en heb me ontzettend vermaakt!! Eindelijk variatie in de muziek en ALLE mensen dansten!! :-)

Anyway, na al dat geluier en HEERLIJK te hebben gezwommen in de Atlantische oceaan ben ik nu weer terug in Buenos Aires (vannacht om half 5 aangekomen), en ga beginnen aan het plannen van mijn reis naar Chili, Peru, Bolivia en waar de wind me dan ook naar toe moge brengen... haha
Wat een slecht leven heb ik toch!!

Dat het jullie allemaal goed moge gaan! Laat me aub even wat horen allemaal!!

Dikke kus,

Marly

ps: helaas heb ik alle foto's op cd aan mijn ouders mee gegeven, dus van al de bovengenoemde natuurwonderen kan ik jullie helaas geen foto's laten zien.. :-s

  • 02 Januari 2007 - 17:16

    Marly:

    Een dingetje nog vergeten te zeggen... Karlijn, harstikke bedankt voor ALLE kadootjes die je me hebt gegeven!!!!! Echt veel te veel van het goede, maar ik geniet ervan! Echt heel erg bedankt!

    Kus Marly

  • 02 Januari 2007 - 18:13

    Kirsten:

    Hey marly!!

    Jij ook nog een gelukkig nieuwjaar!! Hier gaat alle nog super!! Ben wel ziek geweest na de kerst dus heb het uiteinde van het jaar niet zo erg gevierd. Ben nu nog steeds een beetje ziek, maar het gaat alweer wat beter. Mijn ouders zijn nu nog in the USA. Helaas kon ik niet mee wegens tentamens, maar goed ik kom er toch nog wel een keer. Voor de rest is er niet zoveel gebeurd hier. Onze hal hier in Jaq. Oppenheimstraat krijgt nieuwe douches, want er blijkt ergens een lek te zitten. Geen probleem, maar we moeten het nu even zien te doen met 1 douche :). Ik ga weer eens, maar ik zal toch gauw weer lezen over al jouw plannetjes :).

    Groetjes kusjes kirsten

  • 02 Januari 2007 - 18:26

    Monique:

    hey Marly,

    Hier ben ik dan ook een keertje om te reageren op je mooie verhaal! Wat is ons leventje hier toch simpel als ik jouw leventje zo lees. Wij hebben hier uitgaan in Deurne (Beekman/Rode leeuw) werken (trouwens niet meer bij de morgenstond) etcetc.

    Jij ziet echt superveel gave dingen en je bent nog niet eens klaar met reizen. Nou geloof maar dat je nooit meer saai thuis wil blijven in de vakanties. Jij gaat de rest van de wereld ook nog wel ontdekken! Heel veel geluk en plezier daar nog!
    Groetjes Monique

  • 03 Januari 2007 - 08:18

    Carline:

    Hey marly,

    wat maak jij daar veel mee!! Echt geweldig zeg! Geniet nog even van je reisje naar, Chili, Peru of Bolivia (ook dat moet ontzettend zijn heb ik gehoord) en dan zien we je snel weer in Deurne!
    groetjes Carline

  • 03 Januari 2007 - 18:59

    Karlijn:

    Dag Marly,

    Ik had al spijt dat ik niet in je koffer was gesprongen maar nu nog erger!
    Wat heb jij weer een mooi verhaal over je belevenissen. Om je foto's te kunnen bekijken zal ik eens op bezoek gaan bij je papa en mama! Ik ben nieuwschierig ook naar hun verhaal.
    Bij een sinterklaas en een verjaardag horen cadeautjes! Dus graag gedaan!

    Veel plezier op je reis, je hoort snel weer van me!

    Kus Karlijn

  • 12 Januari 2007 - 12:40

    Sander:

    Hey Marly!!

    Alles goed daar? Ik heb inmiddels mijn stage zo goed als afgerond!!! Maandag ga ik mijn verslag inleveren en woensdag heb ik mijn beoordelingsgesprek! Aangezien ze hier zeer tevreden zijn heb ik er vertrouwen in dat de beoordeling ook geen probleem zal zijn. Een goede manier om het weekend mee te beginnen! :D

    Hoe is het reizen?!

    Gr.
    Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 65662

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: