GENIETEN - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Marly Lutters - WaarBenJij.nu GENIETEN - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

GENIETEN

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

05 Februari 2007 | Bolivia, La Paz

Hee hallo allemaal!

Dit keer heeft het toch weer wat langer geduurd voordat ik weer een woordje op mijn website kon zetten... En daar is eigenlijk maar een reden voor: TE veel gezien, TE veel gedaan! Maja, alleen maar leuke en mooie dingen natuurlijk... haha
Ik heb sinds Tacna busterminal Cusco bezocht, ben met het heel erg toeristische en veel te dure treintje naar Aguas Calientes gereden om 5 uur `s ochtends en ben nog dezelfde dag Machu Picchu opgeklommen! Er is slechts een woord voor eigenlijk... ONGELOOFLIJK! :)
Ik beloof jullie werkelijk de foto`s te laten zien, want dat mag je echt niet missen. Helaas is Bolivia toch ook weer niet TE erg bij de tijd, en voor welke reden dan ook werkt de cd-rom drive dan ook niet... hehe (jaja, wel heb ik het al voor elkaar gekregen de foto`s op cd te zetten, meerdere keren zelfs, om een idee te geven hoeveel foto`s ik wel niet heb.. :p)
Na Machu Picchu heb ik Peru snel genoeg weer verlaten, op weg naar Copacabana in Bolivia... Wat een leuk pittoresk dorpje was dat zeg, heerlijk klein met slechts een `belangrijke` straat. En natuurlijk rechtstreeks aan het `Lago Titicaca`, een ongelooflijk groot meer wat de grens vormt tussen Peru en Bolivia! Mocht mijn hostel zich nu net daar aan de kust bevinden...haha
De volgende dag ben ik met een bootje naar Isla del Sol gevaren, een werkelijk prachtig eiland op wel 4000 meter hoogte! Omdat ik besloot de lange wandeling van het noordelijke gedeelte naar het zuidelijke gedeelte te maken, leerde ik onderweg een stel leuke engelsen kennen. Het was een zware wandeling, vooral door de hoogte en de ongelooflijke hitte, maar we zijn toch op tijd voor de terugtocht aangekomen! :)
`s Avonds zijn we met zijn allen in Copa gaan eten, en de volgende dag met ik met een van de meiden, Freya, naar la Paz vertrokken. Hier hebben we samen de afgelopen week doorgebracht, hoewel zij Spaanse lessen volgde, en ik slechts wat rondhing...maar het was ontzettend gezellig! We spraken meestal `s middags af wat te gaan doen en ook `s avonds gingen we uit eten. Ik heb daarnaast ook nog verschillende excursies gedaan, waaronder `The Death Road`, een wereldberoemde weg van La Cumbre naar Coroico, met andere woorden van 4800m naar 1200m in mountainbike naar beneden denderen!! GEWELDIG!!! Behalve dan het feit dat ik net die dag (eergisteren) ongelooflijk ziek was, en op de weg naar die top wel 7 (!!) keer had overgegeven... Heb het dan ook halverwege op moeten geven, maar gelukkig na een tijdje geslapen te hebben in de bus, kon ik de `reis` weer voortzetten... Ondanks dat ik me heel ziek voelde, was het een onvergetelijke ervaring!
Tja en dan ons weekendje weg.. haha wat een giller! Ik voelde me gistermorgen ietsje beter, dus besloten we naar Sorata te gaan een plaatsje 3 uur van la Paz. Lekker rustig dorpje... Komen we in het hostel aan, krijgen we een heerlijk knusse kamer met 2-persoons bed aangeboden! (de laatste die ze hadden..) Dusja, dan maar lekker saampies slapen he... haha helemaal geen probleem hoor.
We hebben het daar vooral rustigaan gedaan, wat boeken gelezen en wat op het dorpspleintje rondgehangen. Owja, en van het ongelooflijk uitzicht in ons hostel (`Mirador`) genoten...
Vanmiddag kwamen we weer terug in la Paz, zijn vanavond weer uit eten geweest en ik heb Freya in geuren en kleuren over Buenos Aires kunnen vertellen!

Morgen ga ik weer op pad, zij blijft nog even wat langer hier in de hoofdstad hangen..

Dikke kus!
Marly

ps: Idd Rianne, Matthias is een van de Duitse jongens uit mijn vriendengroep! Lache joh, dat net hij bij ons in huis komt wonen... Gezellie... :)

  • 05 Februari 2007 - 08:41

    Sander:

    Hey Marly!!

    Leuk iets van je te horen! Klinkt allemaal super!! Ben benieuwd welke landen/ plaatsen je nog meer aan doet!

    Geniet ervan!

    Gr Sander

  • 05 Februari 2007 - 18:34

    Thijs R.:

    Hoi Marly,

    Helaas heb ik de laatste tijd weinig tijd (lees:zin) gehad om al je verhalen te volgen. Heb net een deel gelezen en natuurlijk wat foto's bekeken. Erg gaaf allemaal marly! Volgens mij heb je bijna heel Zuid-Amerika inmiddels wel gezien of niet? Ben je nog van plan richting het noorden te trekken of kom je binnenkort weer terug naar NL? Ik dacht dat je deze maand weer terug kwam, maar ik kan het mishebben. Als ik jou was, zou ik nog ff blijven, waarom? Daar kom je snel achter als je weer terug bent...

    Groet,
    Thijs

  • 05 Februari 2007 - 19:50

    Mama:

    Ja,ja dat overkomt je met zo'n DOCHTER.
    Dat doet allemaal maar geweldige dingen en wij hier maar saai onze centjes verdienen.Maar goed die 3 weekjes in Argentinië maken veel goed.
    Kijk even op je mail dan krijg je jou gevraagde antwooden. Gr.Mama

  • 06 Februari 2007 - 20:33

    Daniël & Karlijn:

    Hey marly,

    Ook wij hebben net je verhaal gelezen met jou mooie bestemmingen.
    Het is fijn te horen dat je reis zo goed verloopt op een kleine hindering (deze keer). Vanuit Nederland hebben we weinig nieuws voor je. Dat de carnaval voor ons bijna voor de deur staat.
    Verder hebben we hier kans op sneeuw dus geniet daar van het mooie weer (nog bruiner worden), je mooie reis en de mooie belevenissen met mensen die je ontmoet.
    Veel plezier nog!

    Veel liefs,

    Daniël en Karlijn

  • 08 Februari 2007 - 14:57

    Sandra:

    Hey!
    klinkt allemaal erg goed!! Ben je nog eigenlijk wel van plan om terug te komen? :) geniet er nog lekker van en ben erg benieuwd naar alle foto's!
    Verder mis je hier niet echt veel... beetje sneeuw vandaag, maar zon is toch lekkerder!
    Liefs Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 65681

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: