Peru...een wereld van verschil.. - Reisverslag uit Tacna, Peru van Marly Lutters - WaarBenJij.nu Peru...een wereld van verschil.. - Reisverslag uit Tacna, Peru van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

Peru...een wereld van verschil..

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

23 Januari 2007 | Peru, Tacna

Hee hallo allemaal!

Jawel hoor, je ziet het goed.. Marly schrijft nu alweer een berichtje! Ik ben vanmorgen rond 10uur vertrokken vanuit Iquique op weg naar Arica (de Chileense grensplaats met Peru). Nog maar net op weg moest ik helaas de pacifische oceaan achter me laten en me tevreden stellen met het andere uiterste... HEEL VEEL ZAND! Eigenlijk is het hele stuk van Santiago de Chile (hoofdstad) naar het noorden niet meer dan woestijn met enkele steden 'in the-middle-of-nowhere', wat natuurlijk ook wel weer zijn charmes heeft. Maar hier in het noorden ontbreken zelfs die enkele steden... Vanaf Iquique tot Arica heb ik dan ook alleen maar - weliswaar zeer interessante!! - zandformaties gezien, met voor de afwisseling dan toch hier en daar een boom of plant.. Echt indrukwekkend!
Ik kwam zo'n 4 uur later in Arica aan en bij het verlaten van het busterminal bekroop me meteen een akelig gevoel van onzekerheid... Overal mensen, spullen en taxi's die je proberen te lokken. Aangezien ik die (jammer genoeg) toch echt een moest hebben, besloot ik een van die jongens maar achterna te lopen. Gelukkig ving een iets beter verzorgd uitziende man me op en bracht me naar zijn 'auto'... ofja, wat je dan auto zou kunnen noemen... een net iets te erg verroeste oude slee vaag lijkend op iets wat ooit een chevrolet was, maar gek genoeg met een ford teken in het stuur. De man vroeg me mijn paspoort en gooide mijn spullen in de achterbak van zijn auto. Hoewel ik het niet echt leuk vond niet bij mijn spullen te kunnen blijven, besloot ik toch maar snel die man achterna te lopen die er inmiddels met mijn paspoort vandoor ging..!
Achteraf bleek dat hij gewoon voor mij het bonnetje van 'land in, land uit' ging halen, maja wist ik veel?! Teruggekomen bij wat ik dacht dat zijn auto was, kon ik de man opeens niet meer vinden. Bleek dus dat ie nog meer mensen aan het zoeken was om de auto zo vol mogelijk te duwen... Echt waar, in NL zou iedereen gezworen hebben dat ie niet meer zou starten!! Maar dat deed ie wel, en wel met 6 personen plus chauffeur aan boord! :)
De reis naar de andere kant van de grens en ook al het papierwerk verliep verder vlot en iets meer dan een uurtje later stond ik hier op het super-de-luxe (haha alsof het zou bestaan hier in Peru..;)) terminal van Tacna. Ik moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat we allemaal gewoon goed aangekomen zijn.
Maar goed, dit heerlijke terminal dus... Waar je volgens de bordjes overal je honger kunt stillen, maar waar je helaas nergens ook daadwerkelijk eten VINDT! Nouja, honger lijden dan maar. Ik nam een kopje thee wat me dan toch wel prima beviel en keek wat rond naar al die rondrennende en schreeuwende mensen hier. Daarna besloot ik even naar het toilet te gaan, aangezien mijn bus naar Cusco over een half uurtje al vertrekt.. En tja, alles beter dan een Bus-WC he? HAHA, nou niet dus!! Behalve het feit dat er overal urine op, in en naast de wc te bezichtigen was, de wc vervolgens niet doorspoelde, en er om een of andere vage reden 2 enorme tonnen met vies stinkend water stonden (hoop toch dat het water was ;)) kwam er 'helaas' ook geen water uit de kraan... De verklaring: ja ach, soms hebben de leidingen de kracht niet om het water te laten stijgen en we zijn tenslotte op de eerste verdieping hier...
He... wat ben ik toch lekker een enorm verwende Europese burgertrut! :)

Dikke kus!
Marly

  • 24 Januari 2007 - 07:10

    Rick:

    Hoi Marl..

    jij bent zo vies lucky he.. wij hier maar ploeteren bij -10 en jij maar een beetje chillen en rondgapen overal en nergens net waar je zin in hebt, maar ik kan niet meer doen dan je gelijk geven en nog heel veel plezier wensen!

    Kusjes Rick

  • 24 Januari 2007 - 11:11

    Karlijn & Daniël:

    Hey Marly,

    Leuk dat je al zo snel weer een verhaal plaatst. Want een spannende reis naar het terminal van Tacna.
    Zoals rick je al heeft laten weten is het hier iets kouder geworden! Echt winter, tijd voor de warme das!

    We wensen je nog een fijne reis, geniet ervan.
    Tot snel!

    Veel liefs,
    Karlijn & Daniël

  • 24 Januari 2007 - 12:31

    Linda:

    hey marly,
    i already returned from bolivia and just the travelling in the busses there (we should really appreciate our argentine busses) was an adventure...
    hope u will also go to bolivia afterwards. i had a really good time there.
    beso,
    Linda.

  • 25 Januari 2007 - 10:47

    Sander:

    Hey Marly!!

    Klinkt inderdaad goed. Hier is het vooral heel erg koud...

    Heb eindelijk mijn punt voor m'n stage... een 8,1!!!! Zeer tevreden dus..

    Volgende week begint de studie weer... ofja kan het beter part-time studie noemen. 6 lesuren ofzo en donderdag en vrijdag alweer vrij...

    Veel plezier daar!! Geniet ervan!

    Kus

  • 25 Januari 2007 - 14:30

    Willemijn & Marianne:

    Hoi Marly,

    We besloten vandaag even op je site te kijken,
    en jawel hoor.. je hebt weer iets nieuws!
    Volgens jullie mam moet je wel erg goed oppassen!

    Nog heel veel plezier en tot snel!

    xxWillemijn

  • 04 Februari 2007 - 17:05

    Rianne:

    Hee Marly,
    Hoe is het? Extra aan het genieten van je laatste weekjes in Zuid Amerika? Er is weer een wisseling in H8 geweest: Rick heeft zijn kamer voor een half jaar onderverhuurd aan Matthias. Dat is geen onbekende voor jou, want hij blijkt een IB-studiegenoot van jou te zijn, grappig he!

    groetjes Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Tacna

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 65667

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: