Vacaciones! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu Vacaciones! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

Vacaciones!

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

14 Januari 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Hey peeps,

Jawel, Marly is weer op vakantie!! :)
Mijn grote reis is begonnen... Ben op vrijdag 5 december vertrokken naar Bariloche. Echt ontzettend mooi daar, met een prachtig meer, lekker weer en leuke mensen in het hostel. De eerste dag heb ik alleen maar lekker uitgerust, beetje rondgelopen om de stad te verkennen. Tweede dag was het alweer tijd om mezelf in het avontuur te gooien. Dus.. beklommen we (Erin, meisje uit California, en ik) Cerro Lopez, een 'heuveltje' van 2076m! Het was echt ongelooflijk steil en aangezien Erin getraind is in bergbeklimmen, had ik al snel een grote achterstand...haha Maar goed, toen kwam ik dus 2 Argentijnse jongens en een australisch meisje tegen die ook niet zo'n haast leken te hebben. (Met andere woorden, die ook maar met moeite de berg op kwamen...hehe) Heel erg gezellig was het! Ik was echt helemaal kapot toen we de top na 4 uur bereikten... Maar het was gelukt! Wat een trots haha :p. Daar boven op de berg even wat gegeten en gedronken en toen helaas weer naar beneden.... 4,5 uur daling!! Hoewel me werkelijk alles zeer deed, is ook dat ons gelukt en kwamen we rond 19u 's avonds onder aan de berg aan. De bus stond toevallig net klaar en bracht ons terug naar de stad. 's Avonds ging ik uit met de 2 meisjes van mijn kamer en later sprak ik af met die 2 jongens die ik had leren kennen. Heel gezellig allemaal. :)
Een meisje op mijn kamer, Ana, had toevallig precies dezelfde plannen als ik en dus besloten we samen verder te reizen. Eerst zijn we samen naar Villa la Angostura gereisd. Daar aangekomen fietsen gehuurd en hop, WEER het avontuur in. Dit keer met een mountainbike in de bossen berg op, berg af...
Geweldig leuk om te doen! Toen we 3 uur later beneden bij het haventje aankwamen, ontdekten we de mogelijkheid met de boot terug te keren en aangezien we echt DOOD waren, leek dat dus wel een aangename oplossing. We hadden echt niet nog een keer die berg op en af kunnen klimmen...
De boot bracht ons naar de haven van Bariloche, en ,hoewel even vergeten, toen moesten we dus nog terug naar het centrum fietsen... haha ik zeg het je, wat een pijn aan mijn kontje!!! Ik kon niet eens meer op het zadel zitten, het was echt hilarisch..
Ondanks dit alles kwamen we toch weer in het centrum aan, en 's avonds deden we niets anders dan lekker een filmpje kijken in het hostel. De volgende dag reisden we samen naar San Martin de los Andes, via de route van de 7 meren --> Prachtig! Ik zou willen dat ik jullie van dit alles foto's kan laten zien, maar helaas ben ik de kabel van mijn camera vergeten mee te nemen.... (Ja weet het, heel blond... :s)
Enfin, en San Martin de los Andes besloten we eens helemaal NIETS te doen, aangezien we die ochtend bijna niet uit ons bed konden komen van alle spierpijn.. We kwamen 's middags aan, liepen wat rond en keken weer een filmpje in het hostel. De volgende dag besloten we met de boot naar een van die 7 meren te gaan, en daar hebben we heerlijk de hele dag op ons privé strandje gelegen! Ofja, het strand was van iedereen natuurlijk, maar wij hadden een plek gevonden die niet zichtbaar was vanaf de weg, en dus hadden we die plek de hele dag voor onszelf. :) Ook hebben we even gezwommen in het prachtige meer, met heerlijk water.... ahum, niets is minder waar, het is werkelijk smeltwater van de bergen, dus kun je je wel indenken hoe ontzettend KOUD het was! haha
Die avond was onze laatste avond samen, Ana moest terug naar Buenos Aires en ik vertrok naar Mendoza, dus gingen we wat drinken. Heel gezellig allemaal, maar er kwamen 2 jongens bij ons aan tafel zitten, waar we later nog mee uitgingen en toen wel heel opdringerig werden.. Dus besloten we maar eens terug naar het hostel te gaan.
De volgende dag smiddags vertrok ik naar Neuquen, doei Ana, doei San Martin... In Neuquen kon ik geen slaapplaats vinden en dus besloten hier in Mendoza mijn vrienden maar weer eens op te zoeken! Hoewel 2 van de 4 helaas op vakantie zijn, is het hier weer net zo gezellig als voorheen! Echt het hostel met de leukste sfeer... :)
Dinsdag zal ik dan eindelijk het land verlaten en ga ik op weg naar Santiago de Chile.. (hoofdstad) Daarna reis ik verder naar het noorden, in ieder geval naar Machu Picchu en verder waarheen de wind me blazen zal... haha, wat een leven he?

Zoals jullie hieruit waarschijnlijk wel op kunnen maken, ga ik het nooit redden om 25 januari op het vliegtuig naar Nederland te zitten. Ik heb dan ook groot nieuws voor jullie allemaal: IK BLIJF IN ARGENINIE!!!
Nou niet te erg schrikken, ik zal begin juli 2007 mijn gezicht weer in Deurne (en Tilburg) laten zien!
Voor diegene die niet begrijpt waar ik me hier dan mee bezig zal houden... ik weet het ook niet! haha Eerst ga ik deze geweldige reis afmaken (ik weet nog niet tot wanneer, er komen zoveel mogelijkheden op mijn pad), en als ik terugkom in Buenos Aires zal ik werk zoeken en zo mijn tijd doorbrengen. In januari 2008 neem ik mijn studie gewoon weer op, waar ik het nu achterlaat..oftewel, op het punt van het schrijven van de bachelorthesis.
Wat heb ik het toch ongelooflijk slecht he? :)

Ik hoop dat jullie het allemaal nog een half jaartje zonder mij volhouden... Ik mis jullie zeker wel, maar een kans als deze kan ik niet zomaar laten schieten! Een Zuid-Amerika reis als deze maak je natuurlijk niet zomaar iedere dag...

Heel veel groetjes en een dikke kus,
Marly

  • 14 Januari 2007 - 15:08

    Marly:

    Ah, een dingetje nog... Mocht iemand van jullie iemand kennen die een kamer zoekt voor een half jaartje in Tilburg, neem dan please (!!) contact met me op, of laat ze direct bellen naar 013-4683021 (mijn huis) en vraag naar Rianne.

    Dankjewel!!

  • 14 Januari 2007 - 23:05

    Mama:

    Ik heb je natuurlijk wel even an de telefoon gehad, maar zo krijg je toch meer mee, als je leest wat je allemaal doet.Hopenlijk kun je tijdens je verdere reis ons af en toe een mailtje sturen,nu je telefonisch onbereikbaar bent. Wij zullen uitzien naar je verhalen, veel succes en veel plezier.
    Ben voorzichtig.
    Groetjes,dikke kus MAMA

  • 15 Januari 2007 - 07:54

    Roel©:

    Hey Marly,
    wat doe je ons aan? nog ff een half jaartje er aan vast plakken...I'll try 2 sur5 :P

    Ik wens je in ieder geval nog veel moois en mogen er weer spannende verhalen op deze site verschijnen.
    Tot ooit dan maar,
    gr+XX, Roel©


  • 15 Januari 2007 - 15:00

    Kirsten:

    Hey Marly!!! Wow, dit klinkt echt te gek!!!! Ik vind het wel jammer dat ik je nog een half jaartje hier in Tilburg moet missen als mijn roomie, maar ik vind ook dat je zo'n een kans niet mag overslaan!! Echt super veel plezier nog en ik blij jouw verhaaltjes volgen. Ik ga weer eens verder met het studeren van het laatste tentamen!!

    xxx Kirsten

  • 16 Januari 2007 - 15:00

    Marly:

    JAMMER maar helaas...

    Ik kom wel terug naar Nederland!! Alle complicaties met de universiteit etc. heeft tot gevolg dat ik wel naar NL terug moet keren, anders gaat het me duizenden euro's kosten.. Ik zal ipv 25 januari dan eind februari terugkomen, zodat ik wel nog deze reis af kan maken en dan net op tijd terugben om te beginnen met mijn bachelorthesis! Wanneer precies weet ik nog niet, ik zal vanmiddag met de vliegtuigmaatschappij bellen. Zodra ik het weet, zal ik het jullie vertellen..

    TOT SNEL ALLEMAAL!!
    Marly

  • 19 Januari 2007 - 12:55

    Sander:

    Hey Marly!!

    Jammer zeg, dat je het niet rond hebt gekregen. Was wel een mooie ervaring geweest.

    Ik zit te wachten op mijn punt voor m'n stage. Weet alleen dat het een ruime voldoende zal worden...

    Geniet nog van je vakantie!!

    Gr. Sander

  • 22 Januari 2007 - 15:40

    Karlijn:

    Hey Marly,
    Sorry voor het late bericht, ik heb het de afgelopen weken heel druk gehad met de afronding van mijn projecten. Ik vind het nogal naar voor je dat je toch eerder terug moet komen! Ik wens je nog een fijne reis en ik blijf je verhalen lezen. Het is nog steeds erg leuk om je verhalen te lezen!

    Tot snel!
    Kuss Karlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 65669

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: