2 Fines de semana muy distintos! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu 2 Fines de semana muy distintos! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

2 Fines de semana muy distintos!

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

14 November 2006 | Argentinië, Mendoza

Hee hallo!

jaja, ik weet het...lang niets van me gehoord! Ik ben echt ontzettend druk geweest.
Hoewel er inmiddels alweer een weekend voorbij is gegaan, ga ik jullie toch nog even vertellen over mijn weekend in Iguazu (meest noord-oostelijke provincie van Argentinie).
Nadat ik terugkwam van Mendoza, ging ik lunchen met Tara en daar kwam het idee tot leven om het weekend in Iguazu door te brengen. Hoewel ik eigenlijk wel zin had om in Buenos Aires te blijven, zag ik ook in dat dit waarschijnlijk de laatste mogelijkheid tot reizen was voor de examens, dus....na 2 dagen in BsAs te zijn geweest, zat ik donderdagavond weer lekker in de bus...dit keer niet richting het westen, maar naar het noorden! De hele reis was het ongelooflijk mooi weer, TOT we na 20 uur eindelijk in Iguazu aankwamen... Het regende pijpestelen!!
Met de gedachten dat het door al die regen ook koud zou zijn, stapten we nietsvermoedend uit de bus... in 38º! haha
Juist om die reden stoorde de regen ons helemaal niet, en besloten we gewoon naar het hostel te lopen.. Je had de gezichten van de mensen in het terminal moeten zien! Die moeten werkelijk gedacht hebben dat wij ons verstand verloren hadden.. hehe :p
We checkten in bij het hostel, en later die middag gingen we het stadje verkennen. Een hoofdstraat, wisselkantoor (voor Braziliaanse reales) en een tourist standje verder, kwamen we aan bij de Rio Iguazu. We kochten een kaartje voor een rondvaartboot (dachten we), en zonder het te weten bevonden we ons in Tres Fronteras, waar Brazilie, Argentinie en Paraguay samenkomen! Onze 'rondvaartboot' was dan ook gewoon een veerpont die mensen van Argentinie naar Paraguay bracht... (10 minuutjes!) Nadat we aan Migraciones beloofden en zweerden echt niet aan land te gaan in Paraguay, hoefden we niet door het hele proces van stempeltjes etc. en mochten we aan boord.. hehe Het was echt prachtig, ongelooflijk om te zien: Argentinie achter en links van je, Brazilie rechts en rechtvooruit Paraguay. (zie foto)
Op de boot werd het inmiddels dan toch een beetje fris..maar toen de veerpont weer aan (Argentijns) land kwam, (20 min. later) was er van die frisheid niets meer te merken. Nog net zo heet als de rest van de dag, maar dan zonder zon... ('s avonds om 23u in het hostel, hoorden op de radio: 33º en 78% (!!!!!) vochtigheidsgraad...)
We liepen terug naar het hostel, hingen even wat rond en gingen uit eten. Daar kregen we vrijkaartjes voor drankjes en entree in de BoogieBar en de Cuba Libre (club) van de baas, omdat we zijn 'vrienden' waren.. haha
Mooi meegenomen, dus. :)
Zaterdagochtend stonden we lekker op tijd op (7u), ontbeten in de confiteria om de hoek en gingen op weg naar...Brazilie! Het nationaal park van Iguazu heeft namelijk 2 kanten, in Brazilie waar je een panorama van alle watervallen kunt zien en in Argentinie, waar je werkelijk OP de watervallen staat en kunt zien hoe het water naar beneden dendert..
Aangezien het zo'n 35º was, stoorde de regen die zo af en toe naar beneden viel ons helemaal niet, en genoten we gewoon van al die natuurlijke schoonheid die er te zien was. Het was werkelijk prachtig! Maar eh... dat portugees?! Niets van te maken...haha :)
Na het nationaal park liepen we nog even rond in het stadje Foz do Iguaçu, en rond 17u gingen we maar weer eens terug naar Argentinie.
's Avonds in het hostel hingen we weer rond met 2 jongens en 2 meiden uit Buenos Aires, en uiteindelijk besloten we dan ook gebruik te maken van onze vrijkaartjes en gingen we op stap. Heel gezellig allemaal, die 2 meiden zijn echt prettig gestoord! (we hebben nu ook contact, gaan woensdag bij Julieta eten :))
Het werd zoals gewoonlijk weer veel te laat, ondanks dat iedereen zei vroeg naar huis te gaan, omdat ze de volgende dag vroeg op moesten staan...hehe
We stonden zondag weliswaar om 8u op, maar aangezien alles een beetje langzamer ging dan op zaterdag, waren we rond 10.30u pas in het Nationaal Park. Ook de argentijnse kant was betoverend, met al die tropische dieren die we hebben gezien, en het gezellige treintje door het park (7 km/u)... Vooral gaaf was het feit dat je echt op 5m van de Gargante del diablo ('hals van de duivel') kon staan, de allergrootste waterval die ik ooit in mijn leven heb gezien! Je werd er dan ook absoluut helemaal nat van de mist die op je af kwam... haha (maar ook dat stoorde absoluut niet, aangezien zondags de zon wèl scheen en het dus nog warmer was dan ervoor..)
We liepen rond in het park tot ongeveer 14u en toen was het helaas ECHT tijd voor ons om terug te gaan naar het hostel, aangezien onze bus naar Buenos Aires alweer om 16u zou vertrekken. Terug in het hostel, snel even douchen en hup.. de bus in voor nog eens 20 uur!! :)
Maandag's rond 13u was ik weer thuis en vanaf dat moment heb ik geen seconde meer rust gehad... Dingen regelen voor papa en mama zoals tickets kopen, hotel reserveren etc.(gaan ook naar Iguazu wanneer ze hier zijn), dingen regelen voor onze reis samen naar het zuiden, proberen datums van mijn examens te overleggen met mijn professoren (ik wil er zeker geen 2 op een dag!) en last but not least... VEEL studeren.
Dit weekend ben ik dan ook helemaal niet uit geweest, ben in de avonden lekker thuis gebleven. Wel had ik op vrijdag een stel dat ik in Mendoza had leren kennen uitgenodigd, heel gezellig! Zaterdagochtend hockeytoernooitje (17-0 gewonnen!hehe), 's middags weer studie en 's avonds weer een hockeywedstrijd van het gewone kampioenschap. We stonden samen eerste, maar helaas verloren we 0-1 door ons slechte spel in de tweede helft... :(
Zondag werkelijk de hele dag gestudeerd, en gisteren weer op pad geweest om van allerlei zaken te regelen.. Pff, ik word er weer moe van om het alleen te vertellen! haha
's Avonds weer hockeytraining en nu, om 11u dinsdagochtend, heb ik er alweer een les op zitten (die om 8u begon) en nog een te gaan.. (op dit moment heb ik normaal ook les, maar die viel uit)

Zo dat was dan weer een verhaaltje van mijn O-ZO drukke leventje hier in Argentinie... hoop dat ik jullie niet TE veel verveel! haha :D

Groetjes!!!
Kus

  • 14 November 2006 - 14:22

    Karlijn:

    Hey Marly,

    Was dit telepathie ofzo ;)
    Ik lees dat je weer veel bewonderd en lekker genoten hebt vorige week! De zon bij jou gaat de komende tijd flink schijnen dus zorg maar dat je door de week en op zaterdag er goed van geniet dan kun je op zondag best wat zon sturen. Dan heb ik niet net zoals afgelopen zondag was het eindelijk zo ver een hockeywedstrijd in de kou met regen om 16:00 s'middags. Het begint hier nu een beetje winter te worden, al is de tempratuur verschillend. We hebben soms koude dagen en sommige dagen zoals vandaag is het best lekker. Maar ik heb wel gewonnen met 2-1!! Volgende keer jij ook winnen ;)
    Wanneer heb je precies je examens? Is je professor zo vriendelijk geweest om naar je te luisteren?
    Nou, ik moet helaas weer aan de slag voor school!!
    Studeer ze en geniet ervan daar!

    Tot snel!
    Kus Karlijn

  • 14 November 2006 - 19:30

    Jorn:

    Damn wat een weer, en wat een mooie omgeving.....

    Hmmm, volgens mij word ik jaloers, maar ik heb zin om ook weer eens het buitenland in te gaan. Nederland verveelt me nu alweer.

    Oh, succes tijdens de tentamens, mvoordat ik dat vergeet.

    Jorn

  • 15 November 2006 - 07:27

    Roel:

    Ik vind wel dat je ver reist om het drielandenpunt te zien ;)
    Wel gave foto's, nu ben ik helemaal jaloers.

  • 18 November 2006 - 19:14

    Kirsten:

    Hey girl :)!! Jij verveelt ons nooit met jouw verhalen!! Hier nog steeds druk bezig en ook hier komen de examens eraan; ik kijk er al naar uit. Dit weekend weer hard werken en moet misschien weer voor zwarte piet spelen, want ja, ook dit jaar komt hij weer naar Deurne :); terwijl ik natuurlijk al lang bezig ben met de kerst :). Ik ga weer eens verder met wat Italiaans huiswerk.

    ciao, xxx

  • 21 November 2006 - 10:38

    Sander:

    Hey Marly,

    Mooi reisje geweest zo te zien!! Toch wat anders dan die watervallen in Kroatië :D !

    Hier valt de laatste dagen ook veel water. Het is dan ook vooral koud en nat. Echt herfst dus. Maarre heel veel plezier en voorlopig ontzettend veel succes met je examens!

    Groetjes

  • 23 November 2006 - 10:07

    Roel©:

    Hey Marly, ff ter info:
    De Morgenstond is dit jaar 9e (!!!) geworden op cafetop100.nl
    Kom maar mooi terug, dan gaan we volgend jaar voor een top-5 notering.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 65682

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: