Mend-oooh-za! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu Mend-oooh-za! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

Mend-oooh-za!

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

25 Oktober 2006 | Argentinië, Mendoza

Jaja, je hoort het goed... Ik ben weer eens even op reis, dit keer aan de andere kant van Argentinië, namelijk de beroemde wijnstreek Mendoza. Ik zou zeggen, welkom in de wondere wereld van deze streek, het is hier echt prachtig!
Ik besloot vrijdagochtend ineens dat ik zaterdag naar Mendoza zou gaan, dus ik kocht een buskaartje en hier ben ik dan!
Zondag heb ik wat in de stad rondgelopen en heel veel foto's gemaakt van de vele mooie parken en pleintjes.
Maandag heb ik hier in het hostel wat zitten studeren en lekker in het zonnetje gezeten en 's middags was het dan tijd voor: WIJN! hehe :) Ik ging op excursie naar 2 wijngaarden, een industriële en een artesanale..Heel 'interesant'... Hik! :D Nee maar serieus, de wijn die ze daar maken smaakt zo veel beter dan de wijn die wij kennen. (Helaas voor jullie verkopen noch exporteren ze deze wijn...) Ook was het heel interessant te leren hoe wijn eigenlijk gemaakt wordt, ik wist er niets van! Naast de wijngaarden, bezochten we ook nog een olijfolie fabriek, dus ook op dit gebied kunnen jullie me nu als expert beschouwen!:)
Vandaag stond ik lekker vroeg op (7u), want ik ging op een 11 uur durende tour door de hele omgeving. Impresionante!! Het was echt heel mooi, superveel bergen gezien, sommigen nog met veel sneeuw bedekt, anderen juist zo ongelooflijk droog.. en dat dan naast elkaar! (zie later de foto's, heb hier in Mendoza het kabeltje niet bij me..) We reden tot aan de grens met Chili, en daar op 3000 meter hoogte was het.. KOUD!!! Serieus maar 2 graden buiten...BRR...en daar stond ik dan met mijn rokje.. haha
Maar goed, hier in Mendoza is het lekker 33 graden en morgen ga ik dan ook met 2 jongens die hier in het hostel werken, heerlijk genieten aan het zwembad!!:) Slechts 30km van de stad bevindt zich een groot thermaal park met maar liefst 9 zwembaden in verschillende temperaturen.. Gaaf he?
Nouja, dat zullen we in ieder geval nog wel zien! Het bevalt me zo ontzettend goed hier, en ook het reizen in mijn eentje, dat ik besloten heb in ieder geval lekker tot vrijdag te blijven.. Op het programma staat in ieder geval nog Rafting en de City Tour. Ben benieuwd... :)

Daar nog wat te beleven?? Iemand nog spannende verhaaltjes?

Groetjes!!!

  • 25 Oktober 2006 - 20:53

    Papa Mama:

    Hoi!
    Deze keer zijn wij 'ns de eerste.Mama komt net binnen van een avondje wokken met collega's(was zegt ze heel lekker en gezellig).Ik heb weer eens ouderwets bij ons mam gegeten (oma),lekker wortelstamp met spek voorzien van zwoerd !!
    Prachtig dat gereis van jou zo helemaal in je eentje maar kijk je wel goed uit !!!Van de andere kant moet je nu het nog kan zo veel mogellijk genieten.Jammer dat we straks niet overal heen kunnen waar jij nu zo'n leuke verhalen overschrijft ,maar och gaan we lekker met z'n drieen dan die dingen bekijken waar jij nu (door je studie)niet aan toe kunt komen hi hi.Geniet, studeer en werk veel succes , kusjes van Papa en mama en de groetjes aan al je vrienden en vriendinnen.Tot de volgende keer howdoe .....

  • 27 Oktober 2006 - 14:21

    Karlijn:

    Zo wereldreiziger,
    Hoe is het verder met je, ondanks alle mooie reisjes! Hier is het nog steeds (in mijn leventje, bij anderen mischien anders ;) ) is het nog steeds rustig! Volgende week heb ik een excursie voor school, best leuk, dagje Rotterdam :D, Ik wens jou nog veel plezier je laatste dagje daar, een goede reis terug.

    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal, graag mooie foto's van de city tour (anders lees ik het niet ;))

    Ik ga nu aan mijn weekend beginnen! Jij nog een prettig weekend

    Tot snel!
    Kuss

  • 27 Oktober 2006 - 14:21

    Sander:

    Hey Marly...

    Zit eigenlijk op de fotos te wachten hoor. Wat dat duurt... Eindelijk weekend zeg. Drukke week gehad op stage, maar was wel erg gezellig. Laten we hopen dat het weekend ook zo wordt.

    Groeten vanuit een zonnig Nederland

  • 31 Oktober 2006 - 10:10

    Rianne:

    Hee Marly,

    Hier eens een berichtje vanuit H8. Zo te lezen op je site heb je het echt super naar je zin in Argentinie. Leuk dat je naast je studie genoeg tijd hebt om rond te reizen en veel mooie dingen te zien. Hier in Tilburg gaat alles zn gangetje, we beleven hier jammergenoeg niet zoveel als jij nu doet. Zou best met je willen ruilen hoor ;-)
    Zoals je misschien al gehoord hebt is Imke in de plaats van Karlijn als vaste huisgenoot gekomen, dus hebben we straks 2 Deurnese meiden in huis!
    Nog heel veel plezier daar, maak er nog een mooie tijd van, maar dat zal vast lukken!
    groetjes Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 65676

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: