Joda! (= argentijns voor feest) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu Joda! (= argentijns voor feest) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

Joda! (= argentijns voor feest)

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

13 Oktober 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Goedemiddag allemaal!!

Wat ik voor weekend heb gehad...fataal! Ik heb echt gigantisch veel ondernomen dit weekend.
Do. avond na mijn laatste examen heb ik met Martin een biertje gedronken tijdens een leuk spelletje pool..Grr hij won 3 keer! haha
Ik was op tijd weer thuis, zo rond 1 uur.
Vrijdag ben ik de hele dag bezig geweest met het regelen van de reis met mijn ouders in December...wat een werk! Maar goed, je moet er wat voor over hebben hehe
's Avonds ging ik naar het huis van Rafa, want hij zou voor me gaan koken.. Heb ik wel een half uur staan wachten, want meneer was er niet en zijn huisgenoot (philipp) deed niet open! Rond 22u verscheen hij dan, en niet veel later aten we heerlijke pasta! (moet gezegd worden, het smaakte goed ;) )
Rond half 1 gingen we naar een feestje bij Yvon thuis (ken haar niet, maar dat maakt hier allemaal niet uit) om vervolgens op stap te gaan in een club genaamd Crobar. HEEL veel 'musica electronica' later, stonden we rond 5 uur weer buiten... Vond het alweer niet zo top, waar is die R&B?? hehe Buiten op straat daarentegen heb ik me dood gelachen...nog nooit zoveel (naakte) travestieten gezien!!! Het was echt moeilijk te zien of het nu mannen of vrouwe waren..haha
Rond 6u waren we dus weer bij Rafa thuis en aangezien ik geen zin meer had om nog eens een uur te reizen naar mijn huis, bleef ik daar slapen. Heerlijk geslapen tot 13 uur, toen ik een berichtje kreeg van Paulo of ik zin had om met hem te lunchen. Ik had uiteraard flink honger, dus besloot snel op te staan en naar de afgesproken plek te 'haasten' (dat woord bestaat hier echt niet!:) ) Hoewel ik maar een half uurtje had voor dit alles, kwamen ik uiteraard weer als eerste aan... Paulo verscheen ongeveer 10 minuten later en lunchte ik dus met de prettig gestoorde señor Tango! (hij is tango leraar vandaar)
Rond 16u 's middags wilde ik naar huis gaan om uit te rusten, krijg ik een berichtje van Mateo of ik zin heb om naar het planetarium te gaan! Dus ik TOCH even naar huis (ik moest en zou douchen haha) en toen snel weer naar een ander deel van de stad. (toch weer even gehaast, heb het nog steeds niet helemaal onder de knie!;) ) Kwam dus om 17.55u aan en om 18u begon de proyectie. Heel veel geleerd over ons helal, de sterren enz. maar het maakte me wel heel slaperig!
Eenmaal weer buiten moest ik meteen door naar mijn hockeywedstrijd, die we helaas verloren met 0-1...
Om 23,30u kwam ik thuis aan, belde Carlos Andres en we spraken om 24.30u af op Cabildo. Ik bleef expres tot 0.45u thuis, om eens niet als eerste aan te komen. Guess what? Ik kom om 1u aan en tadaa! WEER als eerste... Maja, kwartiertje later kwamen de 3 colombiaantjes aan en was het tijd om te gaan dansen... SALSA!! Heerlijk de hele nacht salsa en reggaeton geluisterd, heb me echt vermaakt! De eerste keer dat ik werkelijk kon dansen tijdens het uitgaan. :D
Om 6u kwam ik 'al' thuis aan.
Zondag ochtend 'versliep' ik me en schrok om 9.55u wakker terwijl ik om 10u met Mateo had afgesproken bij hem thuis te staan! Anyway, ik redelijk snel gedaan en kwam (vraag me niet hoe) om 10.30u bij hem thuis aan. Om vervolgens MEER dan een uur te wachten tot de rest klaar was...!! Echt waar, ik moet echt leren te laat te komen!
Maarr..om 12u was het dan tijd om naar Parque de la Costa te gaan! Het was een geweldig mooie dag, we aten wat toen we in Tigre aankwamen en gingen vervolgens het park binnen.. HEEL VEEL MENSEN! (hoewel het toch de dag van de superclassico River-Boca was) Met gevolg dat we maar dan anderhalf uur moesten wachten voor een ritje in een achtbaan haha
Ondanks dit alles was het een heel leuke dag! Om 18u gingen we nog laserschieten (had ik nog nooit gedaan!) en de dag 'eindigde' met een prachtige laser/lichtshow in een gigantische fontein in het park... Heel mooi!
Het park sloot om 20u en we gingen richting de residencia. Daar bestelden we empanadas en JuanDavid, Franco, Mateo en ik genoten ervan! (hehe, de hele middag niets gegeten: wat een honger!)
We waren allemaal even dood.. en er werd dan ook geen woord gezegd. (zelfs door mij niet!! :P) De empanadas vielen me helaas niet goed, en dus bleef ik nog een aantal uurtjes HEEL rustig zitten op de bank.. Rond 1.30u besloot ik wel klaar te zijn om naar de bus te lopen en naar huis te gaan en dus bracht Franco me naar de bushalte.
Heel moe maar voldaan kwam ik thuis... (gek he? haha)

Maandag heel rustig doorgebracht en de rest van de week was het weer het leventje van alle dag. Veel lezen, naar de les etc.
Gisteren was het echter de 21e verjaardag van Tara (nieuw zeeland) en gingen we uit eten. HEERLIJKE lasagne gegeten en het was heel gezellig!
Inmiddels heb ik mijn laatste les van de week er weer op zitten en is het weer tijd voor een nieuw weekend vol feest! haha
Vanavond waarschijnlijk op stap en dan morgen... ROBBIE!! :D
Ben benieuwd wat voor show hij hier gaat geven!!

Iedereen een heel fijn weekend!!!

Groetjes!

  • 13 Oktober 2006 - 17:14

    Sander:

    Heyyy Marly,

    Het ziet er daar een stuk beter uit dan hier, hoewel het gister en eergister toch aangenaam weer was met ongeveer 22 graden.

    Op mijn stage gaat het ook harstikke goed!! Een leuke plek, alleen een beetje veel ouwe lullen hè. Zou mijn onderzoek net zo goed daar kunnen doen, haha.

    Maarre uit mijn onderzoek is redelijk verrassend te noemen. Waarschijnlijk hoor je daar binnenkort wel meer over!!

    Tot spreeks!

    Kus, Sander

  • 14 Oktober 2006 - 16:46

    Wous:

    Mijn god wat een weekend. Hoe hou je t vol:). Maar ja zijn we gewend van jou, dat je druk hebt, haha.
    hier in tilburg ook alles goed, afgelopen donderdag biercantus achter de rug, dolle pret:).
    veel plezier daar verder, maar dat lukt wel zo te lezen

    spreek je snel

    xx

  • 18 Oktober 2006 - 21:46

    Karlijn:

    Hey marly,

    Goh dan kan ik zelfs nog te laat komen leren van die argentijnse vrienden van jou ;) Als het er nou 1 was die het deed had je hem of haar naar mij kunnen vernoemen, maar daar is het iedereen :D Allemaal karlijn's ;)
    Verder ben ik onder de indruk van je weekend, het klonk super maar ik vind het knap dat je het vol hield.
    trouwens wat een mooie foto van die fontein! En hoe was robbie geweest?
    Hier is voor sommige de herfstvakantie aangebroken, dus ik morgen winkelen in maastricht! dus ga je nu een goede avond (nacht voor ons) groeten

    Tot snel!!
    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 65674

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: