Córdoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu Córdoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

Córdoba

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

05 Oktober 2006 | Argentinië, Córdoba

Hee hallo!!

Jaja, weer een tijd geleden dat jullie iets hoorden... Iemand zei me laatst dat ik vast veel aan het doen was omdat er geen verhaaltje op de site was gekomen...net zo is het!!haha

Dit weekend, donderdagnacht, vertrok ik met Charlotte naar Córdoba (hoofdstad van andere provincie in Argentinië, zo'n 750km van BsAs)
We vertrokken om 20.30u en kwamen om 8.30u in Córdoba aan. (het plan was 7.30u, maar alle chauffeurs waren aan het staken en dus blokkeerden ze de doorgaande wegen in de stad haha) Charlotte's broer stond dus meer dan een uur in het terminal te wachten! (voor de duidelijkheid die woont in Córdoba)

Vrijdag dus... Adrian moest gaan werken en Charlotte en ik gingen de stad een beetje verkennen. Echt heel mooi centrum, helemaal voetgangerszone en overdekt met 'groen'! (geen idee hoe ik het anders uit moet drukken) Een heel ander idee dan al het beton in buenos aires dus..
Om 16u besloten we een stadstour te doen die ongeveer 2 uur zou duren.. je raad het al! De gids ging praten nogal goed af en dus waren we 'al' om 19.45u klaar. (wel heel sociaal dus dat ze gewoon anderhalf uur meer praat zonder dat ze geld verdient!) Met gevolg dat Adrian alweer meer dan een uur op ons moest wachten.. (die was namelijk om 18u klaar met werken)
Na de tour gingen we met 2 meisjes die we tijdens de tour hadden leren kennen, Adrian, Charlotte en ik uit eten in de stad. Daarna gingen wij 3en naar een 'Soul' concert, wat me nogal deed denken aan de walhalla zomerfeesten! haha Ik vond het dan ook heel gezellie.. :)
Rond 2u 's nachts gingen we terug naar het appartement van Adrian. De anderen vielen meteen in slaap, maar ik moest eerst nog even douchen aangezien ik 's ochtends al weer heel vroeg op wilde staan.. Zo gezegd, zo gedaan. Ik stond om 7u op en vertrok naar het busterminal. Daar nam in de eerstvolgende bus naar het dorpje 'Las Rosas', waar Hansi me drie uur later op stond te wachten om me naar een NOG kleiner dorpje te brengen! San Javier, het centrum van de wereld...haha De reis was echt heel mooi, we moesten dwars door de bergen van Córdoba!
In het dorpje aangekomen ging ik eerst een beetje studeren (tja, dat hoort er toch bij..) en daarna bracht Hansi me naar een nichtje van hem. Lucilia en haar familie namen me gelijk mee naar een jaarlijks feest van toerisme in een van de dichtbij gelegen dorpjes. (zo gaat dat hier..hallo! zin om mee te gaan?) Het was heel gezellig, weer veel leuke EN goedkope dingetjes gezien! hehe Heb zelf zo'n gevlochten enkelbandje gekocht voor 2 peso (= 50 cent :)).
Rond 21.30u kwam ik terug in het huisje van Hansi en Marta, studeerde nog wat tot 24u en viel toen echt om van de slaap... (had natuurlijk alweer niet geslapen in de bus naar Córdoba, en slechts enkele uurtjes vrijdagnacht)
Zondagochtend stond ik weer op tijd op om aan de studie te gaan.. Ook wilde ik op internet om een keuze te kunnen maken voor mijn bachelorthesis. Tja, het internet funcioneerde niet, dus ging ik naar 'het' internetcafe beneden in het dorpje.. Wat een lol zeg! Het duurde echt werkelijk 10 min. om een site te laden en de helft van de tijd lag ook daar internet eruit! (telefoonlijn..:s haha prehistorie) Je kunt wel raden dus dat het kiezen van mijn thesis niet gelukt was! (inmiddels heb ik het wel al gedaan, no worries thuis! ;) )
Hansi kwam rond 13u voorbijgereden en nam me weer mee naar boven om te gaan lunchen. Na de lunch besloot ik eerst de weg naar boven wat te verkennen (zie foto's) en daarna te gaan studeren op het pleintje beneden in het dorp. Haha, wat een goed idee was dat zeg... Ik zat er nog geen 10 min. of er begonnen zich jongens te verzamelen aan de overzijde van het pleintje. Eerst slechts 5, daarna 10, 15.. tot wel 25 jongens! Ze gingen allemaal op de bankjes tegenover mij zitten om me een beetje aan te zitten staren!! Haha, het was echt stom, ik leek wel een theatershow, maar ik weigerde natuurlijk weg te gaan. Dus ik deed ongeveer anderhalf uur of ik ze niet zag... (ofja, dat ik niet zag dat ze allemaal keken) en toen had eindelijk een van de jongens het lef om iets te zeggen. (Che, rubia, como andas? --> Hee blondje, hoe gaat ie?) Nou, het 'gesprek' kwam op gang en ze vroegen me mee te gaan naar het voetbalveld vlakbij. Aangezien ik toch niet zoveel zin meer had om te studeren, besloot ik mee te gaan. Het was best gezellig, heb wat zitten kletsen met een aantal van die jongens. Ik snap niet dat ze konden voetballen in al dat stof!! (zie foto)
Rond 19.30u gingen we weer naar boven (richting huis) en dronk ik nog een maté met Exequiel (geweldige naam, niet?) en Claudito.
Om 21u was ik weer thuis, ging snel douchen en om 22u kwamen Charlotte en Adrian in San Javier aan. We gingen met z'n allen eten en daarna op tijd (24u) naar bed.
Maandagochtend stond ik weer rond 7u op en ging alwéér aan de studie..:s Charlotte en Adrian waren constant de deur uit, dus kon ik mooi in de tuin zitten zonnen én studeren --> heerlijke combi!
Om 16.45u was het dan echt weer tijd om de bus terug naar Córdoba te nemen, want van daaruit vertrok de bus naar Buenos Aires om 21.30u! Maandagnacht dus weer in de bus doorgebracht en dinsdagochtend rond 8.30u kwamen we in BsAs aan.
Dinsdag en woensdag heb ik de hele dag zitten studeren voor het mijn laatste examen... wat ik er nu op heb zitten!! EINDELIJK lekker een weekend vrij van studie... Dat gaan we dus zeker vieren!!!:D Ik hoop dat er meer mensen zoals ik zijn die graag uit willen gaan, want het is weer veel te lang geleden!

Ik zal wat fotootjes plaatsen zodat jullie je wat voor kunnen stellen van dat dorpje in de middle-of-nowhere..haha
Enne...een fijn weekend dan maar weer!!

Kus!

ps: geloof dat mijn verhaal af en toe wat onsamenhangend is, maar dat komt mede doordat ik de nederlandse woorden soms niet kan vinden...:s
ps2: Marieke, bedankt voor je reactie op de site! Maareh...ik zit toch echt in Argentinië en niet in Brazilië! (al zou ik daar wel graag naar toe gaan!!haha :p)

  • 05 Oktober 2006 - 19:50

    Karlijn:

    OLÁ,
    Yess, nu mag ik eindelijk na alle berichten de eerste reactie zijn ;)! Jij kwam me precies op het goede moment met je verhaal, om dit moment was mijn concentratie weg voor mijn uitwerking van het project! (zoals zo te lezen jij ook wel eens hebt ;)Ik heb weer met plezier je verhaal gelezen!!
    Fijn dat je nu al je tentamens hebt gehad!! Ik verwacht wel dat je alles gehaald heb he! :D Drink er 1 of meerdere op!! En nog 1 op ons in het koude NEDERLAND!
    Verder maak je het nog steeds super goed zo te lezen!
    Hoe is het weer daar ondertussen? Lekker aan het bijkleuren? Hier is de herfst deze week echt begonnen!! Regen en wind is weer op komen zetten!
    Hoe gaat het met het hockeyen? Gewonnen??
    Nou tot snel, ik moet weer verder met mijn project!

    Veel plezier komende tijd!
    Kuss Karlijn

  • 06 Oktober 2006 - 14:13

    Sander:

    Hey Marl!!!

    Leuke foto's!! Jammer dat je er van Cordoba City geen bij zitten! Maar geniet lekker van je weekend.. Dat ga ik nu ook doen. Het was weer een gezellige week, op naar een gezellig weekend. Enne geniet van de lente!! Vind zelf dat het hier nog wel mee valt met het weer, alleen laatste dagen weer wat regen.

    Doeidoei!!xx

  • 08 Oktober 2006 - 11:54

    Pap En Mam:

    Hoi.
    We hebben de foto's bekeken en gelezen wat je zoal gezien en gedaan hebt.
    Vele dingen waren precies zoels je al vertelde.Ik vond het fijn dat we deze keer gewoon konden bellen zonder vertraging. Nou ja alleen om de 10 min dan...
    Gelukkig voor je dat de tentames erop zitten,heb je mijn mailtje nog ontvangen?Groetjes Mama xxxxx

  • 08 Oktober 2006 - 13:06

    Mama:

    Heb zojuist gevraagd of je mijn mail ontvangen hebt.
    Sorry zelf niet eerst gelezen,nu wel.. We kijken alles door en geven dan reactie. Moeten nu naar Oma ivm sterfdag van Opa en tante Jet, Groetjes mama.



















  • 10 Oktober 2006 - 06:49

    Kirsten:

    Hey Marly!!

    Hoe gaat het hoef ik niet te vragen, want zo te lezen gaat echt alles super!! Hier gaat ook alles redelijk goed er is alleen zoveel dat nog moet gebeuren, dus ik kan wel een herfstvakantie gebruiken als is het alleen maar om bij te werken. Tja, voor de rest gaat hier alles zijn gangetje. Het regent nu echt super hard, dus ik weet zeker dat ik in nederland ben :). Ik wil wel even laten weten dat het uit is tussen bart en mij. Ik vond het niet meer zo goed gaan, dus ik denk dat het voor ons beide beter zo is. Ik ga weer eens verder met allerlei dingen. Talk to you soon.

    xxx kirsten

  • 10 Oktober 2006 - 19:14

    Imke:

    Hee Marly, alles goed zo te zien :) Het ziet er super leuk uit allemaal, ik wil ook!! Haha
    In Tilburg is het een beetje regenachtig maar alles goed
    Ik had op msn al gezegd dat ik je buurmeisje wordt hè, anders weet je het nu ;) Tot volgend jaar, x Imke

  • 11 Oktober 2006 - 09:05

    Julie:

    Ha nichtje!
    Had al n tijdje niet meer op je site gekeken, want heb het heel druk in Maastricht.. Ben bij een studentenvereniging gegaan, dus vandaar :) Wel super gezellig trouwens ;) Maar moest echt even bijlezen haha! Fijn om te horen dat je het nog steeds leuk vindt daar en dat je zoveel ziet van het land! Weet niet of je het wist, maar Nick zit nu alweer n maandje ofzo in Barcelona, als je zin hebt om er wat over te lezen, dit is zn site: www.nickswinkels.waarbenjij.nu
    Veel plezier nog daar, maar dat zal wel lukken ;) Je krijgt de groetjes van papa en mama!
    Doeghh xxxx Julie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Córdoba

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 65678

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: