Punta del Este - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van Marly Lutters - WaarBenJij.nu Punta del Este - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

Punta del Este

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

19 September 2006 | Uruguay, Punta del Este

Heee hallo daar!!!

Ik heb echt een ongelooflijk leuk weekend achter de rug... Zoals jullie misschien nog wel herinneren, was het dit weekend tijd voor het toernooi in Punta!
We vertrokken woensdagnacht om 24u met de bus vanuit Buenos Aires. Enkele uurtjes later hadden we een stop (om 3u `s nachts, vraag me niet waarom!?), sommige mensen aten wat en zo`n 20 minuutjes later begaven we ons weer richting de bus. Katherine was compleet enthousiast over een jongen die in dat restaurant aan het werk was, maar durfde hem niet te zeggen dat ie ongelooflijk mooie ogen had. Dus wat doe ik? Jawel, ik ga naar de bus, pak mijn camera en ga terug naar het restaurant, vertel die jongen dat hij ongelooflijk knap is (Katherine was ondertussen al weggerend haha) en vervolgens maakten we foto`s met hem (toen durfde Katherine wel weer terug te komen...;)) Het was echt hilarisch! Typisch weer een actie voor mij met mijn grote bek, maar goed. :)
Teruggekomen bij de bus troffen we een groep onbekende jongens aan. Heel gezellig allemaal, ze waren zichzelf al voor Punta aan het bezatten.. Anyways, boven in de bus was het nogal een saaie boel, dus besloten Katherine en ik ons gezellig bij hen aan te sluiten beneden in de bus. Het gevolg: de eerste slapeloze nacht...
Rond 16u kwamen we eindelijk in Punta del Este aan (veel vertraging aan de grens) en begaven ons naar het hotel. Daarna hadden we tijd voor onszelf. En wat gingen de meiden doen? Juist ja! Naar het strand!! Het was echt heerlijk weer, het hele weekend trouwens.
`s Avonds moesten we trainen en daarna keken we een basketbal wedstrijd van de jongens van di Tella. Om 21.30u verzamelden iedereen zich bij het hotel om te gaan eten. Na het geweldige avondmaal (we aten steeds in een soort van afhaal bar haha), kochten de chicas van allerlei soorten alcohol in en kon de party beginnen!
Ik was beneden in het hotel aan het poolen, en toen ik vervolgens naar mijn kamer ging, trof ik daar een gigantisch feest aan! Het halve hotel stond te dansen in onze kamer!!haha Heel gezellig alemaal dus. Het feestje ging tot vrij laat door, met als gevolg: de 2e (bijna) slapeloze nacht...
Vrijdagochtend stonden we om 8u op, om te gaan ontbijten en vervolgens een wedstrijd te spelen. Die we ff geweldig wonnen: 9-0! `s middags hadden we even vrije tijd en die spendeerden we dan ook nuttig..heerlijk in de zon! (zie foto)
Om 15u hadden we onze tweede wedstrijd, die we helaas slechts gelijkspeelden.
Toen we na de wedstrijd terugkwamen bij het hotel ging iedereen zijn eigen weg. De meesten gingen zwemmen in het zwembad van het hotel. Aangezien mij dat zonde van de tijd leek, vroeg ik aan Johanna of ze zin had om meej naar het centrum te gaan. Wat ons ff heeeeel mooie foto`s opleverde!! We liepen van de ene kant van het eiland (rio de la plata) naar de andere kant (atlantische oceaan), met op de achtergrond de ondergaande zon... Heel erg mooi! Dat was dus mijn eerste keer aan de kust van de Atlantische oceaan! haha (dat ik daarvoor helemaal naar uruguay moet gaan he, spanje of frankrijk kwam niet bij me op :p)
`s Avonds na het eten begaven we ons naar het hotel van de jongens die we in de bus hadden leren kennen. Zij waren de enigen die niet in ons hotel zaten (verder wel alle chilenos, uruguayos en argentinos :D). Het was zachtgezegd weer gezellig... haha slapeloze nacht numero 3! (deze keer sliep ik echt maar een half uurtje)
Afin, en toen was het alweer zaterdagochtend.. We stonden om 8u op, aangezien we weer om 10u een wedstrijd te spelen hadden. Aangekomen bij het veld, kwamen we erachter dat het natuurgras was!! (wat een ramp is dat zeg...) We kregen het gelukkig nog voor elkaar gelijk te spelen met 1-1. (haha met dank aan de keeper --> ikke!)
Na de wedstrijd hadden we weer wat vrije tijd en ging ik met Javi en Horazio weer richting centrum van Punta del Este. (de rest begaf zich weer naar het strand of zwembad) We hebben weer veel mooie dingen gezien, zoals de enorme hand op Playa Brava. Het is een monument gemaakt door een chileen, als nagedachtenis aan alle mensen die om hulp hebben geroepen / zijn verdronken. (de atlantische oceaan is schijnbaar nogal gevaarlijk..) Maar wat een mooi monument he!!
Om half 4 kwamen we weer terug bij het hotel, ik kleedde me snel om en toen was het alweer tijd voor onze 2e wedstrijd van de dag. De jongens van de Uni van Palermo (van beneden in de bus voor de duidelijkheid) kwamen kijken bij deze wedstrijd en we verloren hem grandioos: 0-4! En ik kan niet eens zeggen dat ik slecht stond te keepen, want ik heb er wel 10 ballen uitgehouden!! Het mocht helaas niet baten dus..
Zaterdagavond na het eten, kochten de meiden allerei lekkers en kletsten en dronken we gezellig met z`n allen in de hotelkamer..voordat het tijd was voor de gran fiesta!! Samen met alle mensen in Punta, alle teams uit alle landen, gingen we naar `een boliche` (=club). Het was geweldig!! Heb de hele avond staan dansen als een bezetene, had niets meer nodig dan de dansvloer.. Heerlijk eindelijk eens reggaeton, R&B en hiphop te horen! :D
De bus vertrok helaas alweer om 4u richting het hotel, dus besloten de meiden daar het feestje van donderdagavond nog maar eens dunnetjes over te doen! Alweer een feestje in mijn kamer dus!! Uiteindelijk ging ik om 7u naar bed, en die nacht sliep ik dan ook het meeste van alle nachten.. wel 3 uurtjes!!
Zondags stonden we dus om 10u op, ontbeten, pakten onze spullen in, lunchten en begaven ons naar de bus voor de reis terug naar Buenos Aires.
Ook deze reis was weer heel gezellig, inmiddels was iedereen een beetje gemixt dus er zaten meiden van mijn team beneden en jongens van hun team boven enz. (je snapt wel dat er de nodige paartjes zijn ontstaan dit weekend haha, waar alcohol aanwezig is...;))
Ik heb de reis btw heel braaf doorstaan, haha gelegenheid genoeg, maar ik wist het op een of andere manier toch maar weer te weerstaan!! (applaus aub!:p)
We keken met zijn allen `Rumor has it` en `Ice Age 2`, dat was echt gezellig!!
We stopten rond 23u nog een keer bij dezelfde stop als op de heenweg om te eten en om 1.30u kwamen we dan eindelijk weer in Buenos Aires aan.
Iedereen begaf zich moe maar voldaan naar huis, ik sliep die nacht heerlijk tot 13u `s middags en gisteren heb ik wat zitten studeren thuis.
Vandaag is het weer het leventje van alle dag, met de nodige lessen dus. Heb er inmiddels alweer 2 achter de rug, maar over 5 minuten heb ik mijn 3e les van vandaag, dus ik moet er snel vandoor!!
Kan goed zijn dat ik de helft vergeten ben te vertellen, maar dat volgt dan zeker nog wel!!

Hoe was jullie weekend??
Groetjes!!!

  • 19 September 2006 - 15:44

    Anneke:

    Hee Marly!

    Dat je dat volhoudt, al dat feesten en bijna niet slapen!? Ik lees dat je je prima vermaakt daar! In Griendtsveen is het nu kermis, maar ben zelf een weekend weg geweest. Gisteren na het werk blijven hangen in de kroeg, was zo'n beetje de enige die nuchter was.
    Vanavond weer werken en dan zit de kermis er weer op. Veel plezier nog daar, en het zal wel weer even wennen zijn om overdag wakker te zijn en 's nachts te slapen niet?

    Liefs Anneke

  • 19 September 2006 - 16:50

    Annette:

    he marly!!
    Echt leuk om je verhalen te lezen. Jij maakt tenminste nog eens wat mee.
    Het was leuk om je ff te spreken via de telefoon toen carline jarig was !! Weten we tenminste dat t goed gaat met je haha...

    Veel plezier nog!

    Groetjes Annette

  • 19 September 2006 - 18:40

    Karlijn:

    Heey Marly,

    Het was leuk je gister op msn te spreken. Ik heb net je bijlage op het verhaal van gister gelezen ;) Leuk!! Ik ben benieuwd naar je mooie foto’s. Als ik hier boven lees kan ik maar 1 conclusie doen: Jij bent een goede keeper, tegenover mij! Jij hebt dit weekend (zonder veel geslapen te hebben en met veel drank) beter gekeept dan ik (nuchtere karlijn, die uitgeslapen was) en maar 1 helft heeft hoeven keepen! Ik heb 2 ballen gehad en 1 doorgelaten! Ik heb voor jou wel een baantje als je terug komt ;) Keeperstraining geven!!
    Nou genoeg gezever van mij op de site!
    Tot snel!

    Liefs karlijn

  • 19 September 2006 - 22:31

    Sander:

    Hey Marly,

    Aangezien ik van jou een reactie MOEST plaatsen... Bij deze.

    Daag!!

    Haha grapje. Leuke verhalen, vind het echt gaaf dat je weer kunt hockeyen. Ben benieuwd... Ik een keer bij jouw hockey kijken, jij bij mij (zaal)voetbal. Kun je zien hoe goed ik ben ;) ahum..

    Verder ben je eigenlijk al weer volledige op de hoogte over mij.

    Dus.. Ga lekker zo verder daar. Geniet van de lente, die bijna begint. Dan doen wij dat van de herfst en de winter :S

    Doeii!! Kusje

  • 20 September 2006 - 08:52

    Jorn:

    Hoi Zus,

    Ik laat weer eens iets van me weten.
    Heb het zo druk dat ik of vergeet iets te plaatsen of je hele verhaal niet kan lezen.
    Want wat een verhalen zeg, moet je bundelen zodra je thuiskomt ;)

    Enneh.....ja...eh....geen idee wat ik nog wilde vertellen verder...

    Veel plezier daaro,

    Groeten,

    Jorn

  • 21 September 2006 - 10:18

    Kirsten:

    Jij hebt het ook super slecht daar he, hahahaha!! De foto's zijn echt super!! Hardstikke bedankt voor de kaart!! Vond hem echt super!! :).

    xxx kirsten

  • 25 September 2006 - 09:27

    Rick:

    Ha de Marl!

    Ik verneem weer alleen maar toffe dingen van je uit argentinie dus hoef ook niet te vragen hoe je het maakt!

    Hier ook alles in orde, heb zaterdagavond nog even aan je gedacht onder het genot van een argentijnse vleesmaaltijd met een uitstekend argentijns wijntje in een dito argentijns restaurant in het pitoreske centrum van Dusseldorf. God wat moet jij het daar slecht hebben ...

    Nog veel plezier y hasta la vista!

    XX Rick

  • 26 September 2006 - 09:08

    Wousje:

    Hee Marly!!!

    Hoe ist daar in buena argentina? Hier heerlijk. Net vite-weekendje achter de rug, was erg prima. Nu weer hard aan de studie. Hou je t daar nog btje uit. Rustig aan allemaal, of ist toch wel stresse??
    hoor snel weer van je ..

    xx wousje

  • 27 September 2006 - 21:47

    Mama:

    Wat een druk en uitbundig weekend. Ja geniet er maar lekker van,slapen komt later ha ha.Ik reageer nu pas,want zoals je weet zijn wij 5 dgn naar frankrijk geweest. We hebben het erg leuk gehad met Oma en tante Hanneke.Verder heeft papa veel gewerkt en Han is zeer tevreden. Misschien gaan we in het voorjaar weer. De groetjes van Oma en tante Han neemt nog contact met je op, om jou daar op te zoeken.Ze willen 7 dgn in BA blijven. Kusjes mama

  • 28 September 2006 - 20:01

    Marieke Klomp + Fam:

    Heey marly
    Hoe is het in brazilie.. Zo te zien is het heel leuk aan je lange verhaal te zien.
    Wat voor weer is het daar ?
    Je hebt egt hele mooie foto's egt leuk dat je een zeehond hebt gezien zo in het egt!!

    Groetjes Marieke en Familie

    Nog heel veel plezier daar maar dat zal denk ik wel lukken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Punta del Este

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 65672

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: