2 weekenden - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu 2 weekenden - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

2 weekenden

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

03 September 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Hee hallo allemaal!!

Het is - alweer - veel te lang geleden dat ik iets heb geschreven, maar dat komt omdat ik het gewoon veel te druk heb! (met wat voor zaken dan ook..haha)
Zo rustig als vorig weekend was, zo vermoeiend is dit weekend.. Nadat we terug waren van Jujuy had ik wel zo'n 3 dagen nodig om bij te komen. Bovendien begint hier de lente bijna, en heb ik voor de 2e keer dit jaar last van mijn hooikoorts. Lekker snotteren dus! Vandaar dat ik vorig weekend lekker binnen bleef en heb de hele zaterdag zitten studeren, vergezeld door mijn heerlijke pot thee. :)
Zondagochtend ging ik samen met Charlotte naar Tigre, een plaatsje zo'n 30 minuten buiten Buenos Aires, middenin een enorme rivierdelta. Echt, het was er prachtig!! We maakten een boottocht en bezochten een van de velen eilandjes. Nadat we gegeten hadden bij 'Alpenhaus' (ja ik weet het, gaat nergens over..) wilden we het eiland 'even' rondlopen.. Haha, het was hilarisch! Ik was op hakken en we zijn de gekste dingen tegengekomen, van half ingestorte bruggetjes, tot moerassen tot slootjes waar je gewoon anderhalve meter of meer moest kunnen springen! Mijn schoenen hebben de dag dan ook niet overleefd...
Maar, het moet gezegd worden, het is heel apart dat je zoveel rust kunt vinden vlak buiten de grootste stad van Zuid Amerika. We hadden echt een leuke dag, heel gezellig en kwamen om 20.30u volledig uitgerust (ahum! niets is minder waar, het voelde alsof ik net terug kwam van een survivaltocht) terug in Buenos Aires.
Aangezien Charlotte nogal gelovig is, gingen we 's avonds naar de mis! Echt, ik ben al in jaren niet meer naar een mis geweest of misschien zelfs wel nooit in mijn leven.. Het was dan ook een speciale ervaring, en ik moet zeggen dat het heel rustgevend is.
Anyways, we kwamen rond 22u eindelijk thuis en waren allebei compleet kapot, dus gingen meteen naar bed.
De rest van de week stond compleet in het teken van de studie. We moeten hier echt ongelooflijk veel lezen, maar gelukkig is het over het algemeen wel interessant. Helaas duurt het echt uren om de teksten in het Spaans te lezen.. (Het is maar goed dat ik hier niet hoef te werken, heb die 3 vrije dagen per week echt nodig!)
Na al dat studeren was het vrijdag tijd voor wat anders: feest!;) Mijn hockeyteam organizeerde een feest in een club om geld in te zamelen voor onze reis (hockeytoernooi) naar Punta del Este in Uruguay. Vooraf spraken we allemaal af in het appartement van Ana. Het was echt heel gezellig, we aten daar en iedereen was dolenthousiast. (je weet wel, meiden...;)) Stel je dus voor, 12 knettergekke meiden, constant kakelend in het Spaans! Maar goed, zoals gezegd, heel gezellig. Om 0.30u vertrokken we naar de club, waar we om beurten bij de ingang kaartjes moesten verkopen. Zo rond 3 uur werd het eindelijk wat drukker (dat is hier dus volkomen normaal) en inmiddels was iedereen op de dansvloer te vinden! (in tegenstelling tot NL, danst hier echt IEDEREEN)
Ik vond het dan ook een zeer geslaagd feestje! Wel te merken aan het feit dat ik 'al' om 8.30u thuiskwam...
Dit had tot gevolg dat ik bijna de hele zaterdag heb geslapen. (Charlotte kwam me om 18u wakker maken met de vraag of ik wel oke was!!) Nooit eerder in mijn leven heb ik tot zo laat in bed gelegen. Maar goed, ik stond dus toch maar op, las wat voor school en om 0.00u ging ik opnieuw naar bed.
Vanmorgen stond ik om 9.00u pas op (had helemaal geen last van het feit dat ik al zoveel geslapen had, hehe :)) en begon te studeren. Inmiddels is het hier 14u en had ik even een pauze nodig. Kon ik mooi even dit verhaal schrijven.
Het vooruitzicht voor deze week is hetzelfde als vorige week, veel, heel veel studeren...
Lekker rustig, thuis rondhangen met mijn schoolboeken. Na deze week wordt het weer eens tijd na te denken over andere zaken, want 13 sept. is het alweer tijd voor ons hockeytoernooi.
Hoe is het daar met iedereen? De vakantie is weer voorbij he?? Heeft iedereen de zomer overleefd?

Groetjes!!!
Kus, Marly

  • 03 September 2006 - 18:14

    Wousje:

    Heey Marly!
    Heerlijke rustige weekjes gehad lees ik, met als toppunt een bezoek aan de kerk. Wist niet dat jij zo heilig was :),haha...

    Take care,spreek je wel weer
    xx wousje

  • 03 September 2006 - 18:16

    Sander:

    Haha het is weer weekend,net gevoetbald, ofja net.... Het was in ieder geval gezellig. Tis 8 uur en lig al lekker in bed... Mooi om te horen dat get daar goed gaat, en ja.. de vakantie is helaas voorbij, maar dat maakt de weekenden alleen maar gezelliger.

    Gr... Knuffel... Kus

    Sander

  • 03 September 2006 - 22:36

    Mama Papa:

    Hoi,Marly We zijn erg blij eindelijk weer wat van je te horen.Papa's verjaardag is rustig maar leuk verlopen.Jammer dat je er niet bij kon zijn en dat je geen telefoontje meer kon geven. Of we de zomer overleven, nou wat je zomer noemt. We hebben de natste augustusmaand volgens de meteorologen.Graag zouden we nog een beetje ZON willen zien, maar ja.. Jij hebt de zomer nog tegoed.Jorn moet morgen ook weer naar school maar heeft hier eigenlijk nog geen tijd voor ivm zijn werk. Hij zal wel moeten.Ook jij zal ondanks je leuke tijd daar,ook moeten studeren, net zo goed. Heel veel groetjes van ons,tot horens of per Email. Doei,kusjesxxxxx Mama en Papa

  • 04 September 2006 - 16:20

    Joyce:

    hmmm klinkt weer als 2 super weekeinden... maar sorry waarom kan ik de link tussen Marly en een kerk niet leggen...?
    hahahaha
    iig ik heb mijn vakantie/zomer weer overleefd jah;) ben ook net 20 geworden :P woehoeeeh ;) dus druk weekeind gehad met mijn en me ma's verjaardag;)
    hiero is iig (bij mij dan) alles goed:) weertje word weer wa beter (voor ff :S) maja! komt goed!
    studeerze vandeweek! enne succes volgende week bij het Hockeytoernooi!

    xXxXx

  • 05 September 2006 - 15:40

    Karlijn:

    Hey marly,

    Ik heb net je verhaal gelezen en de foto's gezien! Ik heb het weer met plezier gelezen!
    Ik vind het knap als je over dat bruggetje hebt durven lopen, mij zou je niet zo gek hebben gekregen, je had ook de boot kunnen vragen die achter je op de foto ligt van terras Alpenhaus. Dat had die eigenaar best toegelaten ;)
    Je hebt een leuk hockeyteam zo op de foto te zien! Ga je 1 dag op toernooi of meerdere dagen? Is het gelukt om een mooi bedrag in te zamelen voor het toernooi?
    Hier is inderdaad de vakantie over, nou ja ik heb weekend van vrijdagmiddag tot maandag en ben op woensdag vrij!! Verder gaat hier alles zijn gangetje!
    Ik wens jou heel veel succes met studeren de komende week! En veel plezier! Tot het volgende bericht!

    Groetjes en kusjes Karlijn

  • 12 September 2006 - 11:13

    Carline:

    hey Marly,
    wat ontzettend leuk dat je me belde! Was echt helemaal verrast, heel erg leuk.
    Hoe gaat het met je? leuk weekend ook gehad of nog veel gestudeerd?
    Ik wacht weer op een nieuw verhaaltje!
    x Carline

  • 12 September 2006 - 15:27

    Hanneke:

    Hey Marly!
    Zo te lezen vermaak je je daar wel, echt ontzettend gaaf wat je daar allemaal ziet, doet en leert!
    Geniet ervan en natuurlijk ook heel veel succes met je studeren!

    Groetjes, Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 65673

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: