Bolivia, Jujuy, Salta (deel 2) - Reisverslag uit Pocitos, Bolivia van Marly Lutters - WaarBenJij.nu Bolivia, Jujuy, Salta (deel 2) - Reisverslag uit Pocitos, Bolivia van Marly Lutters - WaarBenJij.nu

Bolivia, Jujuy, Salta (deel 2)

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

24 Augustus 2006 | Bolivia, Pocitos

...(vervolg)

De volgende dag begon alweer om 6u! We pakten onze spullen, bedankten het oude vrouwtje van de residencia, betaalden en gingen op weg naar de busterminal. De reis zou zich vandaag voortzetten naar: Bolivia!!
Na een 3 uur durende busreis kwamen we aan in het grensplaatsje Pocitos, waar we te voet en mét al onze spullen de grens met Bolivia overstaken. En dat alles eigenlijk alleen maar voor de stempel in ons paspoort.. haha En nu kan ik tenminste zeggen dat ik in Bolivia ben geweest!! We liepen ongeveer anderhalf uur rond aan de andere kant van de grens, wisselden wat geld zodat we Boliviaans geld konden bewaren en ik kocht een paar schoenen. (de schoenen die ik aan had, hebben het nationaal park niet echt overleefd...) Mijn indruk van Bolivia: HEEL VEEL STOF!! Het was werkelijk een grote zandbank en bij iedere motor of auto die langskwam moest je je gezicht echt bedekken. Toch vind ik het heel tof dat we besloten hadden naar Bolivia te gaan!
Om 16u 's middags vervolgde onze reis zich, terug naar San Salvador de Jujuy. Daar kwamen we weer aan rond 23u en checkten opnieuw in bij het hostel waar we de eerste nacht hadden doorgebracht, aangezien die ons een stuk beter was bevallen dan in die ozo gezellig kamer met de 'houthakker'. We hadden opnieuw geluk, konden heerlijk slapen in 'onze' kamer, aangezien de mensen die eigenlijk ook in de kamer zouden slapen niet waren teruggekomen!
Dit keer sliepen we maar liefst tot 8.15u, pakten onze spullen en vertrokken naar de busterminal (alweer). Nu zou de reis gaan naar: Salta. De hoofdstad van de gelijknamige provincie rondom Jujuy. De bus vertrok om 9.30u en nog geen 2 uur later stonden we in hartje Salta! We namen een soort skilift naar een bergtop boven de stad, keken uit over Salta, bezochten wat kerkjes en liepen wat rond. Even scheidden onze wegen, aangezien ik heerlijk in de zon ging zitten en Tracy graag even alleen was. Ongelooflijk dat het daar gewoon 28 graden is in de winter! Ik geloof dat ik zelfs van dat uurtje zon een kleurtje in mijn gezicht heb gekregen. :)
Terug bij de busterminal kochten we wat etenswaren voor de lange reis die ons om 20u te wachten stond: terug naar Buenos Aires.. Voor het eerst deze reis was de bus op tijd én de hele reis verliep vlekkeloos! Gepland stond dat we om 13.40u de volgende dag zouden aankomen op Retiro en ongelooflijk maar waar: om 13.39u vandaag reden we Retiro binnen..

Ik ben dus in orde, helemaal gezond én ontzettend blij dat ik besloten had deze reis te maken!! Hopelijk was het voor jullie niet te erg om dit ontzettend lange verhaal aan te moeten horen. Ik zal het zo snel mogelijk wat interessanter maken met foto's! (maar heb ook die van Tracy nodig, dus het zal dit weekend worden denk ik)

Groetjes!!!!!

  • 23 Augustus 2006 - 23:49

    Sander:

    Hey Marly!!!!

    Leuk om eindelijk weer eens iets van je te horen ;) Zo te horen wel een leuk weekendje gehad, ondanks dat er zonder foto\'s weinig van voor te stellen is. Denk dat ik je binnenkort wel weer zal spreken. Vandaag eerste stage dag gehad en bevalt me prima!!

    Groeten, xxx Sander

  • 24 Augustus 2006 - 08:13

    Annette:

    Klinkt avontuurlijk!!!
    Kijk uit naar de foto's!

    Groetjes Annette

  • 24 Augustus 2006 - 10:25

    Wousje:

    Hoe vet, haha je hebt genoeg meegemaakt op zo'n reis :), leuk om te horen :) En idd "ff-tjes" naar Bolivia geweest.
    Kgeniet nog ff van vakantie,
    as maandag er weer tegenaan

    kuss wouter

  • 24 Augustus 2006 - 11:01

    Joyce:

    hey marly!

    ik zag je gister al online dus ik dacht al dat er weer een mooi verhaal zou komen! en ik had het dus goed gedacht! echt super wat je daar allemaal doet... ik zou echt graag willen dat ik het lef ervoor had... als ik lees wat je mee maakt echt prachtig!
    ben benieuwd naar de foto\'s dan kan ik me er nog een mooier beeld van maken!
    veel plezier nog daaro!

    xXxXx

  • 24 Augustus 2006 - 18:19

    Mama:

    Ik heb je net een mailje gestuurd maar wil toch ook hier nog even zeggen hoe veel jij daar meemaakt.Ben zeer benieuwd hoe het in het echt is. Wordt nog een paar maandjes wachten.Gelukkig heb je daar mooi weer gehad. Sinds wij terug zijn van Croatië heeft het nog elke dag wel een x geregent,soms valt het er met bakken uit.Ons bruine huidje is zo weer wit.
    We zijn erg nieuwsgierig naar de foto\'s. Gr.van Ons.

  • 26 Augustus 2006 - 13:45

    Carline:

    Hey marly,

    Nou saai zijn jouw verhalen absoluut NIET! Wat maak je toch spannende dingen mee zeg! Echt gaaf!
    Wacht weer op het volgende verhaal!
    groetjes Carline

  • 28 Augustus 2006 - 07:10

    Tante Carien:

    Ha marly dat is al weer even geleden dat je iets van me hebt gehoord.wat leuk wat je allemaal mee maakt daar en wat je allemaal onderneemt(kei moi).De foto's zijn prachtig zo krijg je toch een beeld van wat je daar zoal doet.Maar vergeet ook het studeren niet,Marly geniet er maar lekker van maar daar heb je geen moeite mee zo te zien.groetjes van ons allemaal.

  • 29 Augustus 2006 - 17:07

    T.Ans:

    Prachtige fotos hoor,vooral die vijver met fontein.En dan dat blitse oranje mutsje,we zien bijna niet wie het is.Wij zijn druk met de website want ook onze Geert zit ver weg.nl.in Amerika2.5 week voor zijn werk en hij vind het daar Prraacchhtig.
    Hij gaat een dagje uit naar de Lake George,een toeristisch meer bij New York in de buurt want Amerika is erg groot .
    Baye,baye Groetjes de Brientjes,Sint Anthonis

  • 30 Augustus 2006 - 12:26

    Karlijn:

    Hey marly, dat lijkt me een pracht weekend wat je hebt gehad! had ik je nu maar carnavalskleren voor een indiaan opgestuurd dan had je tegen die indiaan kunnen zeggen Zo vriend hoe is het? ;)
    wij genieten hier van jou langen verhalen en je mooie foto's
    tot snel
    Groetjes karlijn

  • 31 Augustus 2006 - 21:50

    Ielse Lohuis:

    Nou Marly,

    Jij neemt het ervan. Eerst lekker op reis gaan, de accu opladen en dan pas gaan studeren.

    Klinkt goed allemaal en je hebt groot gelijk. Dat nemen ze je niet meer af. Veel plezier!
    Ielse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Pocitos

Marly

Wonen & werken in Argentinië. Wat komt er dan allemaal op je af?

Actief sinds 12 Juni 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 65684

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

06 Juli 2006 - 01 Maart 2007

Aventura Argentina (y Latina America)

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn Wereldreis

Landen bezocht: